Offen für Ihre Fragen - LRZ at your service

+++++++ English version below +++++

Wir bleiben offen für Ihre Fragen und Anregungen! Aufgrund der anhaltenden Pandemie-Lage gelten bis auf weiteres folgende Regelungen:

• Sie erreichen unseren Servicedesk über das Ticketsystem sowie telefonisch unter 089/35831 8800. Eine Präsenzberatung findet derzeit nicht statt.
  • Das Benutzersekretariat und der Empfang sind von Montag bis Freitag von 9.00 bis 14.00 Uhr besetzt. Melden Sie sich bitte telefonisch unter 089/35831-8000. Die Kolleg:innen empfangen Sie dann am Haupteingang.
  • Schriftenbestellung, -ausgabe: Diese Dienstleistung wird zum Ende 2021 eingestellt. Es findet bereits jetzt keine Ausgabe mehr statt.

Veranstaltungen, Führungen & Kurse

Unser Kursprogramm enthält zahlreiche digitale Angebote. Eine Übersicht finden Sie hier. Termine für die Kurse erfahren Sie auch weiterhin kurzfristig auf der Kursseite sowie über Twitter und LinkedIn und in den nächsten Newslettern.

Veranstaltungen und Führungen können wir derzeit nur in eingeschränktem Rahmen und nach Rücksprache anbieten. Sie haben Interesse? Melden Sie sich hier.

Für Veranstaltungen und Führungen gilt derzeit (ab 09.11.2021) die Einhaltung der 2G-Regel.

Ihr Besuch am LRZ

Ihr Besuch am LRZ ist nur mit vorhergehender Terminabsprache möglich. Melden Sie sich bitte bei Ihrer Ankunft zuerst beim Empfang. Aktuell (Stand 09.11.2021) gelten am LRZ gemäß den Vorgaben für bayerische Behörden folgende Regelungen.

Wir nehmen folgende Kontaktdaten auf:

• E-Mail und/oder Telefon
  • Ansprechpartner:in am LRZ
  • Datum
  • Uhrzeit

Wir erheben die Daten, um im Falle einer Infektion das Gesundheitsamt bei der Ermittlung der Kategorie-I Kontakte unterstützten zu können. Die Daten werden analog aufgenommen und nach 3 Wochen gelöscht. Zusätzlich gilt derzeit für Gäste die 2G-Regel – also genesen oder geimpft! Auch dies wird von den Kolleg:innen am Empfang überprüft und dokumentiert. Zudem bitten wir Sie, das LRZ nur mit einer FFP-2-Maske zu betreten sowie die gängigen Abstandsregeln und Hygieneempfehlungen einzuhalten.

Hygiene_Icons

Bleiben Sie gesund – und informieren Sie sich kurzfristig auf der LRZ-Website.

+++++++ English version +++++

LRZ at your service

We remain open to your questions and suggestions! Due to the ongoing pandemic situation, the following regulations apply until further notice

• You can reach our servicedesk via the ticket system as well as by telephone at 089/35831 8800. There is currently no face-to-face consultation.
  • The reception is open from Monday to Friday from 9.00 to 14.00 hrs. Please call 089/35831-8000 and the staff will meet you at the main entrance.
  • Ordering and distribution of “Schriften”: Until further notice it is not possible to collect “Schriften” at the LRZ. This service will be terminated by the end of 2021 because there is very little demand but requires a lot of effort.

Events, guided tours & courses

Our course programme contains numerous digital offers. You can find an overview here. We will keep you updated on current course dates on this website as well as via Twitter and LinkedIn and in the upcoming newsletters. We offer events and guided tours by appointment. Are you interested? Get in touch via our servicedesk. Events and guided tours are currently (starting Nov 9, 20921) subject to the 2G rule.

Your visit to the LRZ

Your visit to the LRZ is only possible with prior appointment at this point in time (starting Nov 9, 2021). Please report to reception first when you arrive. Currently, the following regulations apply at the LRZ in accordance with the requirements for Bavarian governmental institutions:

We record the following contact details:

• E-mail and/or telephone
  • Contact person at the LRZ
  • Date
  • Time

We collect the data in order to be able to support the public health department in determining the category I contacts in the event of an infection. The data is recorded analogously and deleted after 3 weeks.
In addition, the "2G rule" currently applies to guests - this means, guests must be recovered or vaccinated! This is also checked and documented by the colleagues at reception.
Furthermore, we ask you to enter the LRZ only with an FFP-2 mask and to observe the usual distance rules and hygiene recommendations.

When you arrive, please report to reception first.

The following data will be taken from you here:

• Contact details: E-mail and/or telephone
  • Contact person at the LRZ
  • Date
  • Time

We collect the data in order to be able to support the public health department in the event of an infection in determining the category I contacts. This data is being collected in an analog format and will be deleted after 3 weeks.

In addition, we ask you to enter the LRZ only with a surgical mask and to observe the usual distance rules and hygiene recommendations.

Hygiene_Icons

Stay healthy - and inform yourself at short notice on the LRZ website.